Bezpłatne zajęcia jogi w Miejskiej Hali Sportowej

  • termin : 05 Września 2017 - 19 Grudnia 2017
  • godzina : 20.00
  • miasto : Gdańsk
  • ulica : Kołobrzeska 61
  • miejsce : Miejska Hala Sportowa
  • bilety : wstęp wolny
  • www : http://aktywujsiewgdansku.pl
logo
A A

Cykliczne, bezpłatne zajęcia jogi organizowane przez MOSiR w Gdańsku wraz z Akademią Redukcji Stresu Pawła Gutrala rozkręcają się ze spotkania na spotkanie. W pierwszych zajęciach wzięło udział blisko 40 osób, a na kolejnych zjawia się regularnie nawet 130 uczestników.


Dołącz do nas na Facebooku: https://www.facebook.com/JogaNaZdrowie


W ramach programu „Joga na zdrowie” w każdy wtorek, w Miejskiej Hali Sportowej przy ul. Kołobrzeskiej 61 prowadzone są, trwające do 90 minut, spotkania z jogą. Początek o godzinie 20.00. Jedyne, o czym muszą pamiętać osoby, które zechcą skorzystać z tej propozycji, to zabranie ze sobą maty do ćwiczeń i swobodnego, nie krępującego ruchów stroju. Przyda się również butelka wody i ewentualnie koc do przykrycia w trakcie relaksacji.


Przyjdź 20 minut szybciej aby wpisać się na listę, spokojnie się przebrać i zająć miejsce na hali. Zapraszamy osoby w każdym wieku. Kondycja fizyczna nie ma znaczenia.


Celem takich zajęć jest propagowanie jogi i zdrowego stylu życia. Praktyka jogi oddziałuje  na wielu płaszczyznach – począwszy od poprawy zdrowia, samopoczucia fizycznego jak i psychicznego, poprzez uspokojenie umysłu czyli nawiązanie kontaktu z samym sobą, a na sferze transcendentalnej kończąc.


W ramach ćwiczeń będzie realizowany program:


Kundalini Joga jest w swojej zachowanej starożytnej formie zbiorem różnorodnych technik oddechu (pranajama), ruchu (krija, asana), medytacji (diana) i mantr. Pomaga w pokonywaniu nieświadomego umysłu, porzucaniu starych wzorców i cierpień z przeszłości, które blokują przed byciem tu i teraz oraz osiąganiu pełni możliwości. Praktyka tego rodzaju utrzymuje ciało w optymalnym zdrowiu fizycznym, zwiększa pojemność płuc, pobudza krążenie, uzdrawia system nerwowy i hormonalny, trenuje i stymuluje umysł, czyniąc go mocnym i giętkim w obliczu zmian oraz stresu. Daje spokój i pewność siebie.
Prowadzący: Paweł Gutral.


Yin Joga  to forma praktyki jogi wykorzystująca siły grawitacji do zwiększenia elastyczności i pogłębienia świadomości ciała. Praktyka Yin Jogi skupia się na głębokich tkankach łącznych, takich jak: ścięgna, kości oraz stawy. Podczas wykonywania asan wykorzystywana jest siła grawitacji a dzięki temu, iż pozostajemy w niej od 3 do 5 min ciało spokojnie się rozciąga. Pobudzane są głębokie rzadko poruszane obszary organizmu. Praktyka Yin Jogi poprzedzona jest Yang Jogą, czyli aktywną i dynamiczną formą jogi. Sekwencje asan budowane są tak by wzmocnić i pobudzić ciało i umysł. Regularna praktyka Yin&Yang Jogi buduje harmonię w ciele, umyśle i sercu. Poprawia zdrowie, wzmacnia ciało, poszerza zakres wykonywanych ruchów.
Prowadząca: Ania Piecuńko.


Metoda Iyengara to najpopularniejszy obecnie w Polsce sposób praktyki jogi. Dzięki wykorzystaniu pomocy (klocków, pasów itp.) pozwala on czerpać korzyści z ćwiczeń również osobom cierpiącym z powodu urazów lub po prostu bardzo słabo rozciągniętym. Metoda opracowana przez B.K.S Iyengara wyróżnia się też wyjątkową precyzją. Każda część ciała wykonuje ściśle określoną pracę. Nie ma tu miejsca na dowolność. Ciało jest używane jako narzędzie do poszerzania świadomości i wyciszania umysłu. Praktyka polega na uważnym wejściu w pozycję (asanę) i pozostaniu w niej przez odpowiedni czas. Ćwiczący stale docierają do granic swoich możliwości i przechodząc je osiągają postępy i terapeutyczne efekty.??Wyjątkową cechą jogi Iyengara jest wykorzystanie licznych pomocy: koców, lin, kostek, pasków. Umożliwiają one doświadczanie dobroczynnego działania asan osobom o znacznych indywidualnych ograniczeniach. ??Szczegółowo opracowane pozycje leczą różne dolegliwości prowadząc ćwiczącego ku pełnemu zdrowiu. ?Każda sesja kończy się pozycjami relaksacyjnymi.
Prowadząca: Diana Sochacka.